Kilka słów na temat pozycjonowania stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron/ pozwala właścicielowi witryny znaleźć się w TOP10 w wynikach wyszukiwarek. Jest to bardzo istotne dla każdej firmy, a zwłaszcza dla sklepów internetowych oraz firm oferujących usługi. Więcej ruchu na stronie przekłada się na znacznie większe prawdopodobieństwo, że sprzedamy swoje produkty lub usługi. Jest to również bardzo ważne z punktu widzenia budowania świadomości marki, a dla firm które prowadzą sprzedaż internetową jest sprawą priorytetową.

Firmy, które oferują najlepszej jakości produkty albo usługi, ale nie zajęły się swoimi witrynami od strony ich widoczności w Internecie będą mieć problemy ze sprzedażą, ponieważ Internet jest obecnie coraz bardziej liczącym się kanałem sprzedażowym. Bardziej świadomi sprzedawcy wykorzystują wiedzę na temat tego jak działa algorytm wyszukiwarki (najczęściej Google, w USA także Yahoo).

Czy naprawdę powinniśmy być widoczni w wynikach wyszukiwania w TOP10 wyszukiwarki?

Każdy użytkownik Internetu może się zgodzić z tym, że poszukując czegoś w sieci przeglądamy wyniki tylko z pierwszej strony wyników, czyli TOP10. W przypadku, w którym nie znajdujemy niczego interesującego to zmieniamy po prostu hasło, pod którym szukamy interesującego nas zagadnienia, rzeczy, usługi, produktu. Celem każdego właściciela strony powinno być pozycjonowanie strony tak, aby znaleźć się w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania.

Reklama Google Ads

Google Ads jest to reklama płatna, która pozwala niemalże „od ręki” przenieść stronę do TOP 10 wyników wyszukiwania. Podstawą jest wcześniejsze określenie właściwych słów i fraz kluczowych, które zaprowadzą użytkownika na promowaną stronę. Do określenia właściwych słów kluczowych można wykorzystać odpowiednie narzędzia w Internecie, które są dostępne także w bezpłatnych wersjach. Warto przy określeniu słów i fraz kluczowych podejrzeć konkurencję.

Reklamę Google Ads należy wykorzystać, jeżeli oczekujemy szybkich rezultatów naszych działań. Najlepiej sprawdzi się wtedy, gdy promujemy nową firmę oraz duże przedsiębiorstwa, które mają stosowny budżet.  Nie można się koncentrować tylko i wyłącznie na reklamie płatnej, ponieważ nie zoptymalizuje to najkorzystniej wyników wyszukiwania. Działania powinny być połączone z optymalizowaniem SEO.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Pojęcie jest często błędnie identyfikowane z optymalizowaniem stron SEO. Tymczasem jest to pojęcie znacznie szersze, które obejmuje: optymalizowanie strony, linkowanie oraz content marketing.

Optymalizowanie strony jest to przede wszystkim sprawdzenie działania witryny pod kątem technicznym. Nie mogą się pojawiać błędy na stronie, na nic się zdadzą najlepsze produkty lub usługi, jeżeli potencjalnego klienta przywita na stronie sławny błąd „404”.

Kolejną istotną sprawą jest prawidłowe linkowanie stron, powinno się prawidłowo przenosić ze strony głównej do podstron i z podstron do głównej strony.

Strona, która jest prawidłowo zoptymalizowana posiada także odpowiednie treści, które są angażujące, proste i czytelne. Najważniejsze jest jednak to, aby były czytelne. Powinniśmy określić frazy i słowa kluczowe, które powinny być w tematach i nagłówkach na stronie. Nie można jednak przesadzić ze słowami kluczowymi, ponieważ algorytm Google potraktuje ją jako spam. Teksty zamieszczane na stronie powinny być oparte na zasadach związanych z optymalizowaniem strony, ale jednak z założeniem, że piszemy dla człowieka, a nie dla robota.

Nadrzędną zasadą optymalizacji witryny internetowej jest unikatowość zamieszczanych na niej tekstów. Zamieszczanie na stronach sklepów opisów od producentów mija się z celem, ponieważ nie wpłynie to na podwyższenie strony w rankingach wyszukiwarki. Opis powinien być niepowtarzalny. Celem sklepu internetowego powinna być sprzedaż, więc powinniśmy dobrze pozycjonować stronę, aby pokonać konkurencję.

Pozyskiwanie linków polega na linkowaniu do strony z innych witryn, które są wartościowymi źródłami. Jest bardzo wiele sposób na pozyskiwanie linków, na przykład opublikowanie filmu na YT albo ze strony targów branżowych. Ponadto można pozyskać strony z blogów, artykułów  sponsorowanych, for internetowych. Linkowanie ma sens tylko ze stron, które są wysoko ocenianie przez algorytm Google.

Content marketing, czyli marketing treści jest to zespół działań i zabiegów, które mają na celu zbudowanie przez firmę prowadzącą stronę eksperckiego wizerunku. Większość z nas korzysta z branżowych newsletterów, czyta teksty poradnikowe, blogi na stronach firm. Jest to forma budowania wizerunku firmy, która doskonale zna branżę, w której działa.

Na efekty pozycjonowania strony internetowej trzeba poczekać od jednego do kilku miesięcy. Rezultaty są jednakże bardzo dobre i długotrwałe. Skuteczność takich zabiegów jest znacznie większa od tradycyjnych form marketingowych. Jeżeli nie mamy doświadczenia w tym zakresie, najkorzystniej jest oddać sprawy w ręce wyspecjalizowanych firm. Warto także pamiętać o obecności w social media, ponieważ jest to bardzo dobra forma reklamy w Internecie.