Ile kosztuje wyspa w centrum handlowym?
Ile kosztuje wyspa w centrum handlowym? Wyspa zakupowa w centrum handlowym może być bardzo efektownym i atrakcyjnym miejscem do prowadzenia własnego biznesu. Wbrew pozorom wybór odpowiedniej wyspy handlowej nie tylko przynosi korzyści ekonomiczne, ale także wiele korzyści. Wiąże się to również z możliwością lepszego zrozumienia sprzedawanych produktów i nawiązania lepszych relacji z klientami. Czy opłaca się wystawiać towary na wyspie handlowej?
Wyspa handlowa – co to takiego?
Wyspy handlowe to niewielkie miejsca, zwykle zlokalizowane na szlakach komunikacyjnych dużych centrów handlowych lub dużych galerii handlowych. Wyspa handlowa służy do wystawiania i sprzedaży produktów lub usług. Wachlarz branż korzystających z tej działalności jest bardzo szeroki. Do niedawna wyspa sklepowa kojarzyła się z drobnymi biznesami, takimi jak robienie kluczy czy sprzedaż akcesoriów GSM. Jedną z największych zalet wysp komercyjnych jest to, że czynsze znacznie obniżają koszt powierzchni handlowej. Kwestie finansowe są ważne nie tylko dla małych sklepów, ale także dla dużych firm, które muszą ciąć koszty, aby zoptymalizować swój budżet. Średni koszt wynajmu wyspy komercyjnej w centrum handlowym w dużym mieście to 145-170 zł za metr kwadratowy. Z drugiej strony średnia cena wynajmu tradycyjnego domu w dużym mieście to 500-580 zł za metr kwadratowy. Różnica w cenie jest ogromna. Jednak przedsiębiorcy muszą spojrzeć na koszt leasingu z perspektywy kilku lat – w większości galerii handlowych obowiązują pięcioletnie umowy najmu.
Stoły ekspozycyjne – korzyści finansowe
Korzyści finansowe to nie jedyna zaleta posiadania wyspy handlowej. Sprzedaż towarów i usług pozwala lepiej zaprezentować produkty lub usługi klientom. Spacerując środkiem centrum handlowego, ludzie idący w kierunku określonego celu mogą z łatwością zobaczyć wyspę handlową. Wyspy handlowe są zwykle zlokalizowane w takich miejscach jak centra handlowe, gdzie klienci będą mogli zobaczyć towary wystawione na wyspie, a następnie dokonać zakupu niezależnie od tego, czy sobie tego życzą. Przedsiębiorcy nie powinni martwić się kradzieżą towaru na wyspie – w końcu każda galeria ma monitoring i całodobową ochronę. Jednak każdy sprzedawca na wyspie handlowej powinien zachować czujność. Dla branży kosmetycznej czy perfumeryjnej bardzo ważny jest bliski kontakt z klientami. Pozwala sprzedawcy na zastosowanie tzw. marketingu sensorycznego. Pojawienie się nowych trendów zapachowych jest zazwyczaj bardzo atrakcyjne dla nowych klientów.
Projektowanie stoisk handlowych
Wyspa handlowa ma niewielką wadę – powierzchnię. Musisz bardzo ostrożnie zarządzać przestrzenią na niewielkim obszarze – sprzedawca musi mieć wystarczająco dużo miejsca, aby swobodnie się poruszać i komunikować się z klientami, na przykład eksponować towary na wystawie. Wyspa handlowa musi mieć też przemyślaną konstrukcję, która nie tylko spełnia potrzeby ekspozycyjne, ale także związane z obsługą klienta. Bardzo ważny jest również wygląd wyspy handlowej. Dobry projekt wyspy handlowej opiera się nie tylko na starannym rzemiośle, ale także na oryginalnym projekcie. Wyspa komercyjna powinna wykorzystywać nie tylko swój wygląd i kształt, ale także swój kształt (zwykle im bardziej prymitywny kształt, tym bardziej może przyciągać klientów), aby przyciągnąć potencjalnych klientów. Wyspy ozdobione prostotą i minimalizmem stały się ostatnio bardzo popularne. Minimalistyczny styl kojarzy się z czystością, nowoczesnością i obsługą na wysokim poziomie. Na minimalnej wyspie biznesowej najlepsze jest ciepłe oświetlenie, które podkreśli i podkreśli towar.
Aranżacje sklepów
Bardzo interesującym trendem jest wykorzystywanie wysp handlowych do budowania mobilnych kwiaciarni. Oczywiście dochód z mobilnych kwiaciarni to znacznie więcej, zwłaszcza na świecie lub przy specjalnych okazjach, takich jak Walentynki czy Dzień Babci. Na komercyjnej wyspie kawiarni świetnie sprawdzą się inne towary w postaci garnków i dekoracji domu. Wyspy handlowe to świetny sposób na rozpoczęcie własnego biznesu. Ludzie, którzy dopiero zaczynają angażować się w przygody handlowe, coraz częściej decydują się na inwestycje na wyspach handlowych. Należy jednak pamiętać, że wyspa handlowa zawsze musi spełniać standardy swojej galerii. Aranżacja sklepów może przyciągnąć uwagę klientów.
Wyspy komercyjne w centrum handlowym można wynajmować na podstawie umów długoterminowych lub krótkoterminowych. Ta ostatnia opcja to dobry sposób na sprawdzenie, jak klient reaguje na konkretne produkty, których nigdy nie zabraknie w dużych sklepach. Dogodna lokalizacja dużych sklepów, dogodna komunikacja i parking – to wszystko sprawia, że nawet miesięczny wynajem miejsca na wyspie może być bardzo opłacalny. Przygotowanie do wystawy było kosztem wyspy, który szybko się zwrócił. Koszt używanych stoisk handlowych jest znacznie niższy, ale najemcy mogą ingerować w stan techniczny elementów powierzchni handlowej. Wyspy handlowe to pomysł na otworzenie świetnego biznesu, który dość szybko się zwróci i to kilkukrotnie. Wystarczy tylko trochę cierpliwości.